Twój przewodnik po doskonałej komunikacji w miejscu pracy

  • Wstęp
  • Czym jest komunikacja i dlaczego jest tak ważna?
  • W jaki sposób komunikacja w miejscu pracy jest nieco inna?
  • Znaczenie szacunku podczas komunikacji
  • 9 barier i problemów komunikacyjnych, których należy unikać w miejscu pracy
  • 5 sposobów na poprawę umiejętności słuchania
  • Jak komunikują się różne osobowości?
  • Do's i Don'ts komunikacji wideo
  • 3 powody, dla których komunikacja pisemna może być niebezpieczna
  • Wnioski

Istnieją pewne rzeczy, które są niezaprzeczalne.

Niebo jest niebieskie. Słońce jest gorące. Morze jest mokre. Inną z tych niezaprzeczalnych rzeczy w życiu jest to, że komunikacja jest niezbędna.

Słyszymy to słowo tak często i wiemy, że musimy to robić, ale zdecydowanie zbyt często problemy komunikacyjne są największą barierą dla skutecznego sukcesu biznesowego. Nawet w naszym życiu osobistym komunikacja jest kluczowa; jedno małe nieporozumienie może spowodować ogromny podział między ludźmi, a nawet zasygnalizować koniec ważnego związku.

Jednak z punktu widzenia biznesu, komunikacja w miejscu pracy musi być jak najlepsza. Bez tego dochodzi do konfliktów, spadku morale, spadku wydajności, a klienci zaczynają się bardzo denerwować. Żadna z tych rzeczy nie jest dobra dla biznesu i może prowadzić do bardzo szybkiego upadku.

Dobrą wiadomością jest to, że komunikacja jest właściwie dość łatwa do naprawienia. Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to zrozumieć, czym jest komunikacja, gdy jest skuteczna, zidentyfikować, gdzie mogą być problemy i bariery, a następnie pracować, aby wypełnić luki. Ten przewodnik pokaże Ci, jak to zrobić i jak osiągnąć skuteczną komunikację w miejscu pracy.

Czym jest komunikacja i dlaczego jest tak ważna?

Po pierwsze, przełóżmy to na czynniki pierwsze. Definicja komunikacji, według Oxford Languages, to:

"Przekazywanie lub wymiana informacji poprzez mówienie, pisanie lub używanie jakiegoś innego środka".

Może ona przybrać formę komunikacji werbalnej, czyli wypowiadania słów, lub może być to komunikacja niewerbalna, taka jak komunikacja pisemna czy język ciała. Sposób, w jaki komunikujemy się z innymi ludźmi, ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia, że informacje są przekazywane prawidłowo i dokładnie oraz że nie dochodzi do nieporozumień i błędów.

Jednak w niektórych przypadkach, słowa mogą być całkowicie wyrzucone przez okno, gdy język ciała wchodzi na pierwszy plan. Możliwe jest, że ktoś mówi jedno, a jego język ciała przekazuje coś zupełnie innego. Z tego powodu, bycie świadomym komunikacji niewerbalnej jest niezwykle ważne.

Przyjrzyjmy się przykładowi.

Jeśli kolega siedzi przy biurku i wydaje się zachowywać nieco nietypowo, być może jest bardzo cichy, wydaje się zdenerwowany w jakiś sposób, a jego ogólny język ciała po prostu wygląda na bardzo zdołowany, odbierasz wskazówki niewerbalne. Zauważasz, że ich ramiona są opadnięte, nie nawiązują kontaktu wzrokowego, nie uśmiechają się, a ich ręce lub nogi mogą być skrzyżowane nad ciałem w postawie obronnej.

Możesz jednak powiedzieć do swojego kolegi "czy wszystko w porządku?". A oni mogą przytaknąć i powiedzieć "tak, nic mi nie jest, dziękuję".

W co byś uwierzył, w słowa czy w język ciała?

Ich słowa miałyby ogromną wątpliwość wiszącą nad nimi, ponieważ ich język ciała jest tak głuchy i wybitny. Zdolność do skutecznej komunikacji polega więc w równym stopniu na słowach, które wypowiadasz, jak i na tym, jak szukasz innych wskazówek i łączysz je razem, aby stworzyć dokładny, a czasem nie tak oczywisty obraz.

W miejscu pracy umiejętności interpersonalne mają kluczowe znaczenie. W ten sposób komunikujemy się z innymi, a w tym przypadku ze współpracownikami we współczesnym środowisku biurowym, kierownictwem, klientami i klientami. Zobacz ten film, który wyjaśnia umiejętności interpersonalne w nieco bardziej szczegółowy sposób.

Tak więc wiemy już, że komunikacja to przekazywanie informacji między ludźmi przy użyciu różnych środków. Jednak szybko zdasz sobie sprawę, że wszystko to jest zagrożone wyrzuceniem w powietrze z powodu powszechnych błędów w komunikacji i barier, które stoją na drodze. W jeszcze większym stopniu dotyczy to sytuacji w miejscu pracy.

Jak bardzo różni się komunikacja w miejscu pracy?

Możesz myśleć, że komunikacja jest taka sama, ale kiedy jesteś w miejscu pracy, sprawy mają się nieco inaczej pod pewnymi względami. Istnieje również znacznie większa szansa na wystąpienie problemu.

Przyjrzyjmy się, dlaczego.

Po pierwsze, w miejscu pracy często spotyka się ludzi o różnych typach osobowości, a nawet takich, którzy nie do końca się lubią. Zazwyczaj nie wybierasz, z kim pracujesz, a to może oznaczać, że w biurze jest wiele różnych osobowości, stylów komunikacji, a co za tym idzie - większa liczba nieporozumień i konfliktów.

W miejscu pracy stawki są również znacznie wyższe. Recepcjoniści będą siedzieć w recepcji, komunikując się z gośćmi, a czasem także z rozzłoszczonymi klientami. Będziesz musiał omawiać interesy z dostawcami, klientami i klientami przez telefon. Oznacza to, że Twoje podejście do komunikacji i styl musi się zmienić, aby dopasować rachunek sytuacji i dopasować osobę mówisz do. Dla tych, którzy komunikują się osobiście, istnieje również potrzeba obserwowania własnego języka ciała, aby upewnić się, że nie jest sprzeczny z ich słowami, jednocześnie oceniając drugą osobę dla niewerbalnych wskazówek w tym samym czasie.

Nieco później porozmawiamy o komunikacji pisemnej. Siedząc w swoim fotelu biurowym, prawdopodobnie będziesz wysyłać e-maile i listy do personelu wewnętrznego i zewnętrznego. W tym przypadku należy bardzo uważać na słowa i ton, ponieważ łatwo jest komuś źle odczytać treść każdego rodzaju komunikacji pisemnej i odebrać ją w zupełnie niewłaściwy sposób. Z punktu widzenia pisarza, to prawdopodobnie nie było intencją, ale trzeba również myśleć o wszystkich różnych sposobów osoba może czytać w swoich słowach i zapewnić, że są one niezawodne. To trudniejsze niż myślisz!

Innym powodem, dla którego komunikacja w miejscu pracy jest nieco trudniejsza, jest fakt, że w dzisiejszych czasach wiele firm zatrudnia pracowników zdalnych. Oznacza to, że może zaistnieć potrzeba komunikacji poza godzinami pracy, ponieważ niektórzy pracownicy zdalni mogą pracować w zupełnie innej strefie czasowej. Prawdopodobnie będzie to odbywać się za pośrednictwem poczty elektronicznej lub wiadomości, ale czasami istnieje również potrzeba omówienia spraw twarzą w twarz, co oznacza optymalizację oprogramowania do połączeń wideo. Ponownie, jest to również coś, co zamierzamy pokryć bardziej szczegółowo nieco później.

Mówiąc prościej, musisz uważać na to, co i jak mówisz, gdy jesteś w pracy, w porównaniu z tym, co robisz w domu. Poślizgnięcie się na języku może łatwo spowodować konflikt w biurze, a następnie każdy kończy się siedząc wokół nowoczesnych stołów zarządu wypadając i powodując ogromny spadek morale. To może być takie proste.

Tak, komunikacja również wpływa na morale. W firmie morale jest istotne, ponieważ ma bardzo wyraźny związek z produktywnością. Zatem jasna i uczciwa komunikacja na wszystkich poziomach, od kierownictwa w dół, jest kluczowa dla morale i zaangażowania pracowników. Sprawdź tę infografikę, która wyjaśnia to nieco bardziej szczegółowo.

Źródło - http://thesocialworkplace.com/2013/09/the-big-picture-between-internal-communications-and-employee-engagement-infographic/

W końcu chodzi o to, aby czuć się docenionym i zapewnić ducha zespołu w biurze. Komunikacja odgrywa tu ogromną rolę i ma daleko idące konsekwencje.

Znaczenie szacunku podczas komunikacji

Niezależnie od tego, czy jesteś w miejscu pracy, czy poza nim, szacunek jest kluczem do efektywnej i jasnej komunikacji. Oznacza to, że nie należy mówić nad innymi, słuchać tego, co mają do powiedzenia i nie oceniać ich słów ani znaczenia.

W miejscu pracy, zwłaszcza w środowisku współpracy, okazywanie szacunku swojemu zespołowi jest jeszcze bardziej istotne niż kiedykolwiek wcześniej. W zespole mogą znajdować się nieśmiali członkowie, którzy obawiają się wypowiadać, a jeśli to zrobią, tylko po to, aby zostać odciętym lub wyśmianym, będzie to miało drastyczny wpływ na ich pewność siebie i powstrzyma ich przed wypowiadaniem się i dzieleniem swoimi pomysłami w przyszłości. Współpraca musi być otwarta dla wszystkich, z szansą na przedyskutowanie wszystkich pomysłów i sugestii bez spychania czegokolwiek na jedną stronę lub sprawiania, że ktoś czuje się głupio lub jest oceniany.

Dobrym pomysłem jest ustalenie zasad współpracy w obszarze, w którym ma ona miejsce. Na przykład, jeśli masz strefę przerw, w której twój zespół zwykle współpracuje lub w sali konferencyjnej, powinieneś mieć laminowane zasady współpracy na ścianie, które określają ducha współpracy. Może brzmi to jak dziecinny pomysł, ale nigdy nie jest złym pomysłem przypominanie ludziom o tym, co powinni, a czego nie powinni robić w kreatywnym środowisku. Bardzo łatwo jest doprowadzić do sytuacji, w której emocje sięgają zenitu, a podniecenie bierze górę. Posiadanie zestawu wytycznych zapewnia, że każdy jest w stanie mówić i mieć swoje pomysły wysłuchane wokół mebli w sali konferencyjnej.

Bez tego bardzo łatwo o nieporozumienia. Zobacz ten film, który mówi o tym, jak dochodzi do nieporozumień i jak możesz podjąć kroki, aby ich uniknąć.

9 barier i problemów komunikacyjnych, których należy unikać w miejscu pracy

Istnieją pewne bardzo wyraźne bariery komunikacyjne w środowisku biurowym, o których należy wiedzieć i których należy unikać. Dotyczy to zarówno menedżerów, jak i pracowników.

Przyjrzyjmy się 9 wspólnym barierom komunikacyjnym i problemom, które możesz napotkać.

  1. Nadmiernie natarczywy pracownik, który chce być słyszany - Ważne jest, aby każdy mógł się wypowiedzieć na spotkaniach, w biurze i w warunkach współpracy. Zdarza się, że w biurze jest jedna lub dwie osoby, które są szczególnie pewne siebie i dość głośne, i dlatego lubią mówić ponad innymi. Prawdopodobnie w Twoim biurze są introwertycy, ekstrawertycy, a nawet ambiwerycy i każdy powinien mieć szansę wypowiedzenia się i podzielenia się pomysłami przy meblach na przerwach i ogólnie w biurze. Wspomnieliśmy wcześniej o zasadach współpracy i to może być dobry sposób na umożliwienie każdemu szansy na wypowiedź. Jeśli to nie zadziała, może być konieczne delikatne przypomnienie tej osobie, że inni ludzie też chcą mówić!
  2. Brak szacunku zniechęca cichszych pracowników do zabierania głosu - Jak już wspomnieliśmy, szacunek jest kluczowy w komunikacji, a jego brak może łatwo zniechęcić cichszych pracowników do zabierania głosu. Każdy ma ważne pomysły i dopuszczając do takiej sytuacji, potencjalnie tracisz szansę na kreatywne rozwiązania i fantastyczne sugestie. Dobrym pomysłem są tu ćwiczenia integracyjne, które pozwolą zbudować większego ducha zespołowego i szacunek dla wszystkich członków zespołu.
  3. Brak zrozumienia, jak słuchać -Nieco później zagłębimy się w ideę aktywnego słuchania, ale może się okazać, że niektórzy z Twoich pracowników nie rozumieją, jak naprawdę słuchać i na co zwracać uwagę poza słowami. Możesz zorganizować warsztaty aktywnego słuchania dla pracowników, co pomoże wszystkim nauczyć się kluczowych umiejętności słuchania, które będą stanowić uzupełnienie ich repetytorium komunikacyjnego.
  4. Niewłaściwa aranżacja biura - Może to zabrzmi dziwnie, ale jeśli biuro jest źle zaprojektowane i wszyscy czują się zestresowani i zirytowani tym, jak urządzona jest przestrzeń, bardzo łatwo może dojść do tego, że na pierwszy plan wysuną się nerwowość i wzburzenie. Kiedy tak się dzieje, łatwo o nieporozumienia i o wiele większe szanse na konflikt. W tym przypadku, rozmawiaj z pracownikami i pytaj ich opinie na temat sposobu, w jaki biuro jest zaprojektowane. Czy chcą, aby jednostki magazynowe w biurze zostały odsunięte, aby było więcej miejsca? Czy chcą inne biurka biurowe? Czy są w jakiś sposób niewygodne? Napraw wszelkie oczywiste problemy i oceń, czy komunikacja i morale się poprawiły.
  5. Złezarządzanie prowadzące do braku zaufania - Złe zarządzanie jest odpowiedzialne za cały świat problemów w miejscu pracy. Jest to największy powód, dla którego pracownicy odchodzą z firmy i ma ogromny wpływ na niski poziom zaufania i morale. Kiedy tak się dzieje, komunikacja nie jest najlepsza. Zapytaj swoich pracowników o ich szczere opinie na temat stylu zarządzania, który jest obecnie stosowany i bądź otwarty na wszelkie sugestie i zmiany, które należy wprowadzić. To dla większego dobra, a menedżerowie nigdy nie powinni przestać się uczyć!
  6. Plotki i kliki w biurze - Jeśli Twoje biuro jest gorącym źródłem plotek, to jest to niewłaściwy typ komunikacji! Aby biuro pracowało efektywnie i harmonijnie, nie można dopuścić do tego, aby ludzie siedzący w kabinach biurowych lub na przerwach plotkowali i rozmawiali o sobie nawzajem. Jako menedżer, może być trudno wyeliminować plotki biurowe, ale jest to coś, na co należy zwracać uwagę i traktować poważnie, jeśli pojawią się problemy.
  7. Niezrozumienie mowy ciała - Podobnie jak w przypadku aktywnego słuchania, niektórzy ludzie nie bardzo rozumieją, na co zwracać uwagę, jeśli chodzi o mowę ciała. Są to niewerbalne wskazówki, które mogą naprawdę wpłynąć na to, czy ktoś dobrze się komunikuje. Również w tym przypadku można zorganizować warsztaty dla pracowników, podczas których zostaną oni poinformowani o mowie ciała i sposobach jej odczytywania.
  8. Ogólnie rzecz biorąc, niejasna komunikacja - Czasami ludzie myślą, że mówią coś bardzo wyraźnie, ale w rzeczywistości są zagubieni we wszystkich aspektach. Czy uważasz, że komunikujesz się jasno? Bądź ze sobą szczery i zapytaj, jak możesz się poprawić. Czy używasz znacznie więcej słów niż jest to absolutnie konieczne? Czy używasz zbyt skomplikowanego języka, kiedy naprawdę nie musisz? Zadaj sobie pytanie, czy Twoja komunikacja jest jasna i jeśli musisz dokonać zmian, pracuj nad tym.
  9. Zbyt wiele różnych stylów komunikacji w jednej przestrzeni - W każdym biurze są różne osobowości, ale może się okazać, że masz też ogromny zakres różnych stylów komunikacji w grze. Możesz mieć biurowego gadułę i możesz mieć kogoś, kto jest dość pasywnie agresywny, nie zdając sobie z tego sprawy, lista idzie dalej. Aby to przezwyciężyć, każdy musi zrobić krok do tyłu i nauczyć się słuchać siebie nawzajem. Pomoże w tym warsztat aktywnego słuchania, o którym wspominaliśmy wcześniej.

Sprawdź tę infografikę, która mówi o innych potencjalnych barierach komunikacyjnych, które możesz napotkać.

Źródło - https://blog.commlabindia.com/elearning-design/barriers-for-effective-communication-infographic

5 sposobów na poprawę umiejętności słuchania

Komunikacja to nie tylko mówienie, a umiejętność słuchania jest równie ważna. Pracując nad rozwojem swoich umiejętności komunikacyjnych powinieneś również pracować nad tym, aby stać się lepszym słuchaczem.

Jak więc możesz to zrobić? Oto 5 sposobów.

  1. Utrzymuj kontakt wzrokowy i zwracaj uwagę na język ciała - Po pierwsze musisz wiedzieć, że język ciała jest ważny i stanowi część procesu komunikacji. Kiedy ktoś do Ciebie mówi, utrzymuj kontakt wzrokowy i upewnij się, że Twój język ciała nie zniechęca go. Upewnij się, że Twoja postawa jest zrelaksowana, nie krzyżujesz rąk nad ciałem i nie wiercisz się. W ten sposób łatwiej będzie im odwzorować Twoją zrelaksowaną pozycję.
  2. Nie przerywaj i nie zgaduj, co zamierzasz powiedzieć - To bardzo denerwujące, gdy rozmawiasz z kimś, a on ciągle przerywa lub zakłada, że wie, co zamierzasz dalej. Po prostu pozwól im mówić i zrób wszystko, aby słuchać słów bez oceniania ich. Pozwól im skończyć, zanim zdecydujesz, co powiedzieć lub jak się z tym czujesz.
  3. Bądź otwarty przez cały czas - Wszyscy mamy swoje myśli i przekonania, a czasami łatwo jest osądzać innych za to, że nie zgadzają się z naszymi, ale to jest główne nie-nie w komunikacji i życiu w ogóle. Bądź otwarty na to, co mówi ci dana osoba i nie osądzaj jej zanim skończy, a nawet po tym, jak skończy! Częścią komunikacji jest możliwość zobaczenia wszystkich stron i musisz w pełni słuchać, aby zrozumieć.
  4. Zwróćuwagę na inne wskazówki - Ton głosu, język, którego używają, czy mówią cicho czy głośno, wraz z ich językiem ciała i tym, czy mówią pewnie czy unikają kontaktu wzrokowego, wszystko to daje ci pełny obraz tego, co dana osoba próbuje ci przekazać. Bardzo łatwo jest unikać tych rzeczy. Słuchanie nie zawsze polega na słuchaniu tylko słów, ale na słuchaniu pełnego obrazu.
  5. Nie forsuj swoich rozwiązań - Najgorsze, co możesz zrobić, to powiedzieć drugiej osobie, co ma zrobić z tym, co właśnie ci powiedziała. Możesz dać swoją radę i swoje przemyślenia, ale nie bądź nachalny i nie zmuszaj ich do rozwiązania. To nie jest słuchanie, to jest bycie bossy i zamknięty umysł. Zamiast tego zbadaj z nimi potencjalne opcje i omów je między sobą, określając plusy i minusy.

Słuchanie jako całość prawdopodobnie nie jest tym, czym myślałeś, że jest! Słuchanie nie polega tylko na słuchaniu słów, ale na przedstawieniu pełnego obrazu sytuacji i dotarciu do sedna sprawy. W miejscu pracy i poza nim, umiejętność prawdziwego słuchania jest bardzo ważną umiejętnością. Niestety, wielu osobom jej brakuje.

Jak komunikują się różne osobowości?

Każdy ma swój własny, unikalny styl komunikacji i na wiele sposobów typ osobowości również odgrywa rolę. Na przykład, ekstrawertycy są dość głośni i krzykliwi. Nie mają problemów z wypowiadaniem się wokół mebli w sali konferencyjnej lub zabieraniem głosu w środku spotkania. Z drugiej strony, introwertycy są nieco spokojniejsi, bardziej rozważni i być może wolą słuchać i obserwować niż zabierać głos.

Obydwaj są równi, a w ramach tego mamy ambiwalentów, czyli mieszankę tych dwóch typów. Próbując zrozumieć różne umiejętności komunikacyjne w miejscu pracy, ważne jest, aby poznać swoich pracowników i ich ogólny typ osobowości. Wtedy możesz mówić do nich w sposób, który wiesz, że wydobędzie z nich to, co najlepsze. Dobrym przykładem umiejętności komunikacyjnych byłoby tutaj nie mówienie do introwertyka i proszenie go o przedstawienie swoich pomysłów w środku ogromnego spotkania z wieloma osobami. Możesz to zrobić, jeśli przygotowałeś ich i ostrzegłeś przedtem, ale nie rób tego na miejscu. To by ich zamknęło i komunikacja byłaby zerowa.

Ponadto nie wydobędziesz z ekstrawertyka tego, co najlepsze, jeśli poprosisz go, aby siedział cicho w kącie i pracował nad czymś, co w ogóle nie ma elementu współpracy.

Chodzi o to, aby poznać swoich pracowników i zrozumieć ich style komunikacji w miejscu pracy, dzięki czemu można wyciągnąć z nich najlepszą wydajność w końcu. Oczywiście, pomaga im to również rozwijać się wewnętrznie.

Zapoznaj się z tą infografiką, która przedstawia 4 główne style komunikacji, z jakimi można się spotkać w każdym miejscu pracy.

Źródło - https://infographicworld.com/communication-styles-workplace/

Do's i Don'ts komunikacji wideo

Szczególnie w ciągu ostatnich kilku miesięcy wszyscy mieliśmy większą potrzebę korzystania z wideokonferencji i oprogramowania do komunikacji. Czy to dlatego, że pracujesz w domu, pracujesz zdalnie, czy po prostu używasz tego, aby pozostać w kontakcie w środku obecnej pandemii, komunikacja wideo naprawdę nabrała rozpędu. Komunikacja wideo Zoom jest opcją go-to, ale są też inne opcje, takie jak Skype, a nawet Facebook, Instagram i WhatsApp możliwości połączeń wideo.

Łatwo jest założyć, że komunikacja wideo jest nieco łatwiejsza, ale trzeba zmierzyć się z zupełnie innym zestawem potencjalnych problemów! Błędy internetowe, problemy z oprogramowaniem, opóźnienia, to wszystko może się zdarzyć. Mamy jednak wielkie szczęście, że mamy takie możliwości rozmów wideo, jakie mamy, zwłaszcza w obecnej sytuacji pandemii COVID-19.

Podczas rozmów wideo nadal wymagane są dobre umiejętności komunikacyjne. Przyjrzyjmy się do's i don'ts tego typu komunikacji.

Do's

  • Przygotuj wszystko i najpierw przetestuj
  • Upewnij się, że Twój mikrofon jest wystarczająco dobry
  • Daj drugiej osobie czas na dokończenie wypowiedzi, zanim zaczniesz mówić
  • Sprawdź wcześniej swoje połączenie internetowe

Nie rób tego

  • Zapomnij o tym, aby wyglądać jak najlepiej!
  • Zapomnij o wybraniu cichego miejsca
  • Wybierz miejsce niechlujne lub nieuporządkowane
  • Wideorozmowa bez uprzedzenia - niektórzy muszą się najpierw skonfigurować
  • Rozpraszać się i robić inne rzeczy w tle, np. sprawdzać e-maile itp.

3 powody, dla których komunikacja pisemna może być niebezpieczna

Jesteśmy już prawie na końcu naszego przewodnika po skutecznych umiejętnościach komunikacyjnych w miejscu pracy, ale zanim skończymy, musimy wspomnieć o komunikacji pisemnej.

W każdej firmie istnieje potrzeba komunikacji werbalnej i pisemnej, takiej jak e-maile, listy, biuletyny, ulotki, raporty itp. Istotne jest, aby były one dokładne, napisane poprawnie, nie zawierały błędów ortograficznych lub gramatycznych oraz aby odzwierciedlały firmę w pozytywnym świetle.

Podczas gdy zawsze będzie istniała potrzeba tego typu komunikacji, bardzo ważne jest, aby zdać sobie sprawę, że może to być niezwykle niebezpieczne, jeśli się pomyli. Kiedy nie rozmawiasz z kimś twarzą w twarz, istnieje ogromna przestrzeń dla nieporozumień, a jeśli komunikujesz się z klientem lub klientką, potencjał problemów wracających do Ciebie jest ogromny.

Aby jeszcze bardziej podkreślić ten punkt i pokazać, jak można pokonać niektóre z tych niepokojących potencjałów, spójrzmy na trzy powody, dla których komunikacja pisemna jest dość niebezpieczna!

  1. Komunikacja pisemna odbija się na firmie - Jeśli wysyłasz e-mail, wiadomość lub list do klienta, działasz w imieniu firmy i standard tej pisemnej komunikacji odbija się na firmie. Jeśli komunikacja jest napisana słabo, pełna błędów i nie ma sensu, czytelnik założy, że jakość towarów i usług produkowanych przez firmę będzie równie niska. Z tego powodu upewnij się, że każda wysyłana przez Ciebie komunikacja pisemna jest wolna od błędów ortograficznych i gramatycznych, wygląda estetycznie, jest jasna i ma sens oraz że nie jest w żaden sposób obraźliwa lub wprowadzająca w błąd. Zawsze rób korektę!
  2. Komunikacja pisemna może być rozumiana na kilka różnych sposobów - Nie bez powodu wiadomości tekstowe są przyczyną tak wielu kłótni; ich znaczenie może być interpretowane na kilka różnych sposobów! Głos w twojej głowie, kiedy piszesz, może nie być taki, jak czyta go druga osoba i jako taki, istnieje ogromne pole do nieporozumień. Ton każdej pisemnej komunikacji musi być profesjonalny i nie może zawierać niczego, co mogłoby być dwuznaczne - nigdy nie próbuj być dowcipny lub sarkastyczny; to nie przekłada się dobrze.
  3. Komunikacja pisemna często pozostawia pytania bez odpowiedzi - Kiedy rozmawiasz z kimś twarzą w twarz, możesz zadawać mu pytania, jeśli czegoś nie rozumiesz. Kiedy wysyłasz komuś komunikację pisemną, nie może on zapytać Cię o to od razu i będzie musiał się z Tobą skontaktować, aby to wyjaśnić. To może opóźnić wynik i doprowadzić do frustracji. Jeśli musisz wysłać pisemną komunikację, upewnij się, że odpowiadasz na jak najwięcej potencjalnych pytań i że dajesz bezpośrednią linię do zadawania pytań, kiedy tylko jest to konieczne.

Podsumowanie

Uczenie się, jak poprawić umiejętności komunikacyjne w miejscu pracy, często wymaga trochę indywidualnego poszukiwania duszy. Każdy zawsze może się poprawić, ale oznacza to, że należy zadać sobie pytanie, nad jakimi obszarami należy przede wszystkim pracować. Każdy musi włożyć tyle samo wysiłku, aby się poprawić, a wtedy można oczekiwać znaczących rezultatów w zakresie efektywności biura i firmy jako całości.

Nie ma minusów poprawy komunikacji. Będzie to korzystne nie tylko w pracy, podczas gdy ty siedzisz na swoim krześle biurowym projektanta, ale także w domu i w ramach każdego związku, który masz. W zakresie ułatwiania życia zawodowego, wiedząc, jak komunikować się skutecznie i w różnych sposobów będzie również zmniejszyć szansę konfliktu biurowego i uczynić swoje dni robocze znacznie bardziej harmonijne w wyniku!

Dla firmy, skuteczna komunikacja w miejscu pracy jest kluczowa dla ogólnego sukcesu.

Story Page