Praktyczne i modne biuro w 2016 roku

Analiza światowych trendów pozwala nam na dostrzeżenie nowych prądów związanych z urządzeniem biur. Jeśli więc poszukujemy inspiracji, bo zależy nam, aby nasze biuro było nie tylko modne, ale również praktyczne, istnieje spora szansa na to, że przynajmniej niektóre trendy przypadną nam do gustu. Jedno z najważniejszych pytań, na jakie musimy sobie odpowiedzieć, dotyczy tego, jakie kolory cieszą się obecnie największą popularnością w biurach.

Pytanie to postawili sobie również pracownicy firmy Pantone – podmiotu, który zajmuje się tworzeniem skali kolorów po to, aby mogły być one wykorzystywane przez urządzenia cyfrowe.

Z przeprowadzonego przez nich badania wynika, że w 2016 roku szczególną popularnością cieszył się palmowy róż pojawiający się w towarzystwie błękitu. Oczywiście, początkowo oba kolory pojawiały się przede wszystkim w mieszkaniach prywatnych, ich dzisiejsza obecność w przestrzeni biurowej nie powinna jednak stanowić dla nas zaskoczenia. Wykorzystując delikatne pastele należy jednak zachować pewną ostrożność.

Nie mogą być one motywem przewodnim całego biura, często kojarzą się bowiem z infantylnością. Nie oznacza to jednak, że nie sprawdzają się znakomicie w roli dodatków, okazuje się przy tym, że potrafią być wysoko cenioną ozdobą bez względu na to, czy gabinet należy do kobiety, czy też do mężczyzny. Inny ciekawy trend, który zwraca na siebie w tym roku uwagę, związany jest z tym, że coraz większa przestrzeń biurowa jest wydzielana pod kwietniki. Rośliny są wysoko cenione nie tylko ze względu na swój wyjątkowy wygląd, choć i on wydaje się istotnym czynnikiem.

Nie bez znaczenia wydaje się i to, że oczyszczają powietrze w budynku, pozwalają na regulację stopnia wilgotności i są w stanie poprawić nastrój pracowników. Coraz modniejsze stają się też duże i barwne grafiki, które stanowią idealne rozwiązanie, jeśli zastanawiamy się nad tym, jak w nieco mniej typowy sposób ozdobić przestrzeń biurową. Nie muszą być to przy tym klasyczne obrazy, znakomity efekt daje bowiem już choćby barwne logo, które zajmuje jedną ze ścian.

Story Page